9 лютого 2017 р.

Конспект заняття



Вода тече – життя несе

                                                       Для дітей молодшого та дошкільного віку
За програмою «Українське дошкілля»
ПІЗНАВАЛЬНИЙ РОЗВИТОК: вчити дітей виділяти першочергову потребу людини - потребу у воді. Закріпити знання способів раціонального використання ресурсів. Виховувати звичку бережливо ставитися до води.
 МОВЛЕННЄВИЙ РОЗВИТОК : вдосконалювати імпресивне мовлення дітей (сприймання і розуміння), вчити співвідносити свої дії із словесною вказівкою дорослого. Розвивати зв'язне мовлення дітей. Активізувати їх словник прикметниками.

ФІЗИЧНИЙ РОЗВИТОК: формувати міцні рухові навички та забезпечувати якість їх виконання, вдосконалювати орієнтацію дітей у просторі.
ХУДОЖНЬО - ЕСТЕТИЧНИЙ РОЗВИТОК: формувати у дітей естетичне  образне сприймання, спонукати до розгляду ілюстрацій.

 ЕМОЦІЙНО - СОЦІАЛЬНИЙ РОЗВИТОК: спонукати дітей радіти своїм досягненням у практичній діяльності. Заохочувати їх допомагати іншим. Виховувати чуйність, доброзичливість, любов до природи.
СОЦІАЛЬНО – МОРАЛЬНИЙ РОЗВИТОК: розкрити зміст поняття – добрі вчинки, їх вплив на настрій та почуття. Пояснити, що лише добрі справи лишають гарний слід на землі. Виховувати бажання любити рідну природу, бути чуйним , дбайливим господарем, завжди творити лише добро.
ПОПЕРЕДНЯ РОБОТА : проводиться дослід з кімнатною рослиною - бальзаміном (три дні горщик з квіткою не поливають водою). Читання оповідання В.О. Сухомлинського «Краплинка роси». Бесіда з дітьми – «Нема життя без води».
Матеріал:
фланелеграф, паперова «жива Краплинка», кімнатна квітка – бальзамін, поливалка з водою, ілюстрації із зображенням пустелі і тропіків,ілюстрації із зображенням дій дітей із  водою, паперові краплинки для кожної дитини.

Хід заняття:
Ігровий момент
(прихід Краплинки)
Вихователь: Діти, сьогодні до нас завітала незвична гостя. Ось послухайте загадку, можливо вона вам допоможе відгадати, що за гостя, як її звати?
З небокраю з-за діброви
Вийшли кралі чорноброві.
Принесли водиці жбан,
Полили селянський лан.
- То як на вашу думку звати гостю, яка до нас завітала?
Діти: -  Краплинка!
(Вихователь на фланелеграф виставляє краплинку води з усміхненим личком.)
Краплинка:
Я краплинка - веселинка
Світом я мандрую.
Там, де я буваю -
Слід свій залишаю.
- Як я тут опинилася?
Діти: - Це ми тебе покликали, щоб ти допомогла нам полити квітку бальзамін.
Краплинка -  вам потрібна моя допомога?
Діти -  так нам квітку треба оживити.
Діти роздивляються два горщики з бальзаміном, один з них не поливався.
Краплинка: Що сталося з листям? ( Воно зів'яло, м'яке, кінчики - сухі; а в тому горщику, де поливали, - воно яскраве, соковите).
Краплинка – чим відрізняється грунт у горщиках ?
Діти торкають грунт і визначають, що він сухий у першому горщику і вологий у другому.
Вихователь пропонує дітям пригадати, що таке потреба? (Необхідність у чомусь, бажання мати щось).
·        Що людині потрібно для життя? (Вода, повітря, їжа...).
·        Хто має потребу у воді? (Люди, рослини, тварини).
·        Для чого рослинам потрібна вода?
На основі спостережень та догляду за рослинами у куточку природи, в квітнику, на городі діти доходять висновку про важливість води для рослинного світу. Без води рослини не можуть жити. Вона потрібна їм для росту, цвітіння та плодоносіння. Педагог пропонує Краплинці прочитати уривок з книги «Вода-мандрівниця, вода-трудівниця» П.Утевської: ...»  
Краплинка – У рослин є ротики?
Діти – ні.
Краплинка – чим вони пють водичку?
Діти – корінчиками, чим більше вони випють води, тим соковитішими будуть їх плоди.
Краплинка – якби на землі не було води, чи зеленіли б трави?
- Чи були б дерева, квіти?
Краплинка - вірно не було б нічого живого,  бо вода – основа життя.
Ви повинні запамятати :  «Вода тече – життя несе».
Пригадаймо в яких випадках ми користуємося водою? В цьому нам допоможуть вірші Тамари Коломієць.
Діти читають вірші.

Відерце
Відерце,  відерце, посріблене денце.
Скажи, де було,
 Кого напувало?
Напувало городину,
Напувало смородину, і вербу пелехату,
І  козу бородату. І тепер не гуляю - горобців напуваю.
КАПУСТА
Поливалко-поливальнице, Бабусина помагальнице!
 Набери з криниці свіжої водиці, поливай капусту, щоб клалася густо.
 Як уродить головата - буде нам, що шаткувати!
 Прийшла осінь по капусту, наробила тріску-хрусту,
 Працювала шатківниця, розкладала, як годиться.
 Голови - для діжки, листочки - для кізки,
 А качанці - дівчатку, що поливало грядку.
Запитання вихователя дітям:
·        Кого ж напувало відерце? Чому виросла капуста? Чи потрібна вона іншим рослинам?
Вихователь розповідає дітям, що вода потрібна для пиття, вмивання, прання білизни, приготування їжі. А ще - для купання.
Фізкультхвилинка
Краплинка пропонує дітям гру:
  «Добрий дощик».
 В-ль - Діти, ми можемо спостерігати добре ставлення не лише серед людей, а й у природі. Це нам покаже гра , яку запропонувала нам Краплинка  «Добрий дощик».
(Діти стають у коло. Усі вони – «Добрі дощові краплинки». У середині – «Мама Хмара». Цій дитині дається чашечка з чарівною водою доброти. Грає музика, і всі «краплинки» танцюють, кружляючи навколо «Мами Хмари». Коли мелодія обривається, всі краплинки завмирають, а «Мама Хмара» бризкає водою з чашечки по черзі на кожну дитину колі та запитує «краплинок», кому вони допомогли. Кожна має відповісти ,наприклад:
«Я побачила квіточку, зачахлу від спеки, та й напоїла її.
А я помітила на дорозі брудну машину й помила її.
Я розвеселила дітей.
Я допомогла помити посуд.
Я вмила брудного хлопчика.
Я полила дерево, яке діти посадили біля школи.
А я дала зайчику водички.»
Завдання дітям: розглядання ілюстрацій із зображенням пустелі і тропіків.
Чим різняться пустеля і тропіки? Чому в пустелі немає рослин?
Педагог звертає увагу дітей на такий вислів «Вода - безцінний дар природи», Просить прокоментувати його.
Дітям пропонують уявити, що було б, якби на землі не стало води? (Відповіді дітей).
Педагог наголошує, що чистої води в природі мало, тому в деяких країнах вона дуже дорого коштує. А звідси висновок: до води треба ставитися бережливо. Читання оповідання «Бережіть воду» Бориса Вовка.
     Вода лилися з крана невпинною цівкою 
-Хто це тут порядкував? - суворо запитала Ніна.
-То я руки мив, - почервонів Микола.
-А кран чому не закрутив?
-А хіба що? Вода ледь-ледь годиться.
Ледь-ледь, а кухлик за хвилину повний. До вечора ціле озеро натекло б. Де не взявся Гаврик. Він облизнувся, бо дуже хотілося пити. Микола вилив воду з кухлика в мисочку. І, Гаврик помахуючи хвостом, заходився пити.
Тим часом кухлик наповнився знову. Микола полив на підвіконні квіти. Листочки примули розправилися й посвіжішали.
Усім, усім потрібна вода сказала Ніна - і людям, і птахам, і тваринам. І рослинам. А візьмемо машини. Автомобіль без неї не обійдеться. Трактор також. І заводи й фабрики без води не працюватимуть.
Я все зрозумів, - сказав Микола й міцно закрутив кран, щоб води марно не витікало ні краплини.
Запитання дітям: для чого використовують воду у вашій родині? Як бережуть воду у вашій сімї?
Завдання дітям: розгляньте малюнки й скажіть: економиться вода чи ні?
Дітям пропонують малюнки, на яких зображено двох дівчаток - одна з них миє посуд під проточною водою з-під крана, друга - у мисці; хлопчик чистить зуби - вода ллється з крана, хлопчик чистить зуби - вода у склянці. Кран закручений.
·        Чи потрібна вода в нашому дитячому садочку? Для чого? (Для вмивання, приготування їжі, миття вікон, підлоги, поливання квітів, дерев, клумб тощо).
·        Розкажіть, чи бережете ви воду у дитячому садку. Як?
Вихователь пропонує дітям розвісити малюнки, на яких зображено, наприклад, перекреслений кран, з якого капає вода, в ті місця дитячого садка, звідки беруть воду (пральня, умивальна кімната, кухні, кімната для миття посуду).
Ці малюнки нагадають і дітям, і працівникам садка, що треба берегти воду.
Краплинка:
Я хочу кожному подарувати себе частинку – маленьку краплинку. Вчіться берегти її !
Краплинка читає вірш Л. Іванкова  «Твори добро»
Ти добро лиш твори повсюди,
 Хай тепло твої повнить груди.
Ти вкопай і почисть криницю,
Волю дай , нагодуй пташину,
Приласкай і навчи дитину.
Бо людина у цьому світі
Лиш добро повинна творити!
Вихователь:
 Я бачу, діти, що ви зрозуміли, як треба зберегти природу, щоб для нас залишились квіти, ялинки, пташки, джерельця з чистою водою, щоб ми залишили свій слід на землі.

Немає коментарів:

Дописати коментар